A cél Hogy miért pont Trabant? Talán azért, mert ez az örök vesztesek autója? Vagy mert bizonyítani szeretném, hogy "kicsi a bors, de erős"? Vagy mert tetszenek a 60-as évek autói? Vagy mert viszonylag olcsó "nyersanyag"? Vagy csak mert amióta emlékszem mindig is ezzel vittek-jártam, bár más kocsikat is volt módom próbálni. Nem tudom miért, de végül ez a kicsi "NDK csoda" belopta magát a szívembe. Sokan úgy tekintenek manapság az autókra, mint egy kézimixerre: megveszem, használom, megunom, eldobom. Aki ilyen, annak nem ajánlom a Trabantot. Ez az autó törődést, türelmet igényel, "lelke van", és aki csak használja, az nem lesz megelégedve vele, viszont aki szeretettel foglalkozik vele, annak meghálálja, és hűséges társa lesz. Szinte olyan, mint valami házikedvenc.
Kiskorom óta egy Trabant 601-el vittek, majd később ezzel is jártam, az 1.1-es megvételét akkor határoztam el, amikor a 2005-re tervezett katalizátorosításról szóló hírek felröppentek. Először csak motorcserét akartam, de - mint kiderült - ez ezidőtájt elég drága mulatság, mivel a terveztetés-engedélyeztetés, és a szükségesnek mondott papírmunkák költsége is vagy 100-200ezer forint lett volna, úgyhogy inkább egy négyütemű Trabant vételére határoztam el magam. Persze, az öreg autótól sem lett volna szívem megválni (azóta is megvan), de mellette szükség volt egy használhatóbb kocsira. (Mivel az amúgy is gyengécske 600 köbcentis motort a nem hozzá méretezett, olajjal és koksszal telerakódott katalizátor erősen visszafogja...)
A tervezett átalakítások: |